Genç ARGE projesinin temel amacı, Batman ili mülki sınırları içinde hizmet veren resmi lise öğrencilerinin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmek ve inovasyon süreçlerine aktif katılım sağlamaktır. Bu proje, gençlerin yaratıcı fikirlerini ortaya koymalarını teşvik ederek, bilim ve teknoloji alanındaki yetkinliklerini artırmayı hedeflemektedir.Öğrencilerin kendi potansiyellerini keşfetmeleri ve özgüven kazanarak yenilikçi projeler geliştirmeleri için uygun bir ortam sağlanacaktır. Projenin hedef kitlesi, Batman'daki resmi liselerde eğitim gören gençlerden oluşmaktadır. Bu öğrencilere yönelik düzenlenecek çeşitli atölyeler, seminerler ve uygulamalı eğitimler ile onların bilimsel projeler geliştirmelerine olanak tanınacaktır.Proje kapsamında, Batman Bilim ve Teknoloji Merkezi, Batman DENEYAP Atölyesi ve Tasarım Beceri Atölyeleri'nde çeşitli çalışmalar gerçekleştirilecektir. Ayrıca, gençlerin dijital sektörlerdeki varlıklarını güçlendirmek amacıyla "Dijital Sektörde Ben de Varım" projesi kapsamında eğitimler düzenlenecek ve uygulamalı etkinlikler yapılacaktır.
Gençlerle inovatif projeler, teknik geziler, ilham veren buluşmalar, akran öğrenmeleri ve çeşitli atölye çalışmaları planlanmaktadır. Bu etkinliklerle öğrencilerin takım çalışması ve iş birliği becerilerini güçlendirmeleri, sosyal becerilerinin gelişmesi ve kendilerini hem akademik hem de sosyal anlamda daha donanımlı bireyler olarak yetiştirmeleri sağlanacaktır.Proje, öğrencilerin fikirlerini hayata geçirmelerini sağlayacak bir dizi etkinlik ve içerik sunmaktadır. Bilimsel atölyeler, yaratıcı düşünme oturumları ve teknoloji odaklı yarışmalar, öğrencilerin farklı disiplinlerde deneyim kazanmalarını destekleyecek. Ayrıca, bilim insanları ve uzmanlarla yapılacak söyleşilerle, gençlerin bilim ve teknolojiye olan ilgisi artırılacak ve ilham verici örneklerle desteklenecektir.
Proje kapsamında gerçekleştirilecek saha ziyaretleri, bilim merkezleri gezileri ve çeşitli uygulamalı öğrenme fırsatları, öğrencilerin deneyimlerini zenginleştirecek ve yenilikçi projeler geliştirmelerini teşvik edecektir. Bu sayede, "Kendini Geliştir, Dünyayı Değiştir!" mottosu doğrultusunda gençlerin özgün ve yaratıcı projeler geliştirmeleri desteklenecektir.